Tillsammans!

Jag kikar fram bakom rullgardinen och ser bara vitt. Har jag dött och kommit till molnfull himmel? Eller är jag högst levande i ett bakfullt helvete? Eller är jag i Jennifer Lopez loge?

Denna vinter håller allvarligt talat på att ta livet av mig. Får man inte en fem meter lång istapp i huvudet så bryter man lårbenshals och nacke på någon av stadens glashala mördargator. Eller varför inte bli överkörd av en hurtfrisk äckelcyklist – det vore väl härligt ironiskt och fint. Ligga där med en frigolithjälm upptryckt i nyllet och ett bockstyre i solarplexus.

Nä, det är dags att vi enas och kämpar ner vintern. Jag känner mig inspirerad av brodern i Norrköping och funderar på att precis som honom gå apeshit på alla takrännor (och cyklister) i stan under vintertid.

Så klubba en cyklist, hytt med näven mot molnen eller klä dig i shorts och linne. Tillsammans klarar vi av det här, tillsammans ska vi lyckas att bryta ner den här årstiden. Tillsammans gör vi det möjligt. Tillsammans!

Etiketter: , ,

Ett svar to “Tillsammans!”

  1. En duva i skalpen « Greetings from Bermuda Says:

    […] tonen i det här inlägget påminner om ett inlägg för ungefär ett år sedan. Mmm, härligt med traditioner ändå, hur bittra de än må […]

Kommentera

