Naprapaten: 1 Jag: 0

Så var det dags. Efter en livstid av svankrygg och ett arbetsliv av stressrygg skulle jag äntligen premiärbrottas med ledbrytardoktorn. ”Kom an du bara, Doc, ge mig det högsta knak du har”, skrek jag när jag slet upp dörren till kliniken. Eller jag tänkte det väldigt högt för mig själv ivarjefall.

Naprapaten Mattias tog mig till ett avslappnat behagligt tillstånd. Strök med varm hand över armar och axlar. Vi pratade om curling, os-drömmar och om Rammstein som nyligen nekats inträde på en goth- och synthklubb av ovetande vakter. Jag skrattade till lite, och då, DÅ passade den lilla råttan på. Han tog mig i något slags specialbrytargrepp och med full kraft pressade sin kroppshydda över mig. Ryggen knakade så högt att fönsterrutorna skallrade.

Vilket svek. Vi skulle ju spela curling ihop. Mattias och jag. Vi skrattade ju tillsammans. Och nu det här. Jag kunde inte få fram de okvädesord som växte sig episka i mitt omtumlade huvud. Men jag tittade väldigt besviket på honom, som Rammstein på krogvakten skulle jag tro: ”Warum, Mattias. Warum?”

Det verkade som om han förstod min besvikelse. Resterande halvtimme smörjde han in min rygg med liniment och det var riktigt behagligt…i 10 minuter. Sen kom stickandet. Svedan. Elden. ”Tigerbalsam är för bebisar”, skrockade Mattias och fortsatte att knåda in sin mördarsalva i min stackars kropp. Han varnade mig för att dricka, sova, duscha och träna på 24 timmar. ”Kommer brännas som fan”.

Namnet på linimentet som knuggades in säger allt om upplevelsen: Trauma 302.

Etiketter: , ,

3 svar to “Naprapaten: 1 Jag: 0”

  1. Patrick Larsson Says:

    Skratt!!
    Den gillade jag!
    Kan du skicka mig salvan, behöver nog några burkar..

    /patrick

  2. Som en mungo! « Greetings from Bermuda Says:

    […] tror att det sävliga tempot hade lite med rodden att göra. Ja, för mig alltså. Inte kaffet. Min mördarnaprapat Mattias har nämligen beordrat mig att träna ryggen, och den efterföljande värken gnagde glupskt och […]

Kommentera

