Mitt liv som diva

Jag känner mig lite som Mariah Carey när jag slår upp portarna till hotellet och spanar efter ett piccoloteam som kan bära upp mitt överdådiga bagage till sviten. ”Och var rädd om hattväskorna, dear”. Nu hade jag bara min HM-bag med mig den här gången, men visst känner man sig alltid lite exklusiv, lite extra viktig när man bor på hotell?

Det börjar redan i lobbyn
när receptionisten talar med mig som om jag vore den viktigaste gästen under hela året. Jag kan ringa ner till henne precis när som helst om det skulle vara något och om jag skulle vilja ha extra handdukar, duschmössa eller rak-kit ”så går det naturligtvis att ordna”. Hon ger mig ett nyckelkort, instoppad i ett litet kuvert. På kuvertet står mitt namn. MITT namn. I stora snirkliga bokstäver på ett fint tjockt papper. Jag bröstar upp mig lite, får glansiga ögon och håller i kuvertet som om det vore en oscarsstatyett i mina händer. ”Wow, så överraskande. Jag har inte förberett något tal, men…” Innan jag hinner sätta igång med mitt tacktal så blir jag hänvisad till hissen som tar mig upp till mitt rum.

Och åter igen kittlar det till i tårkanalerna. Där på teven så står mitt namn digitalt inskrivet. Jag är på tv. Lilla jag. På tv. Vem kunde tro’t? Pralinen ligger som sig bör på huvudkudden och miniölen i minibaren är tradionsenligt groteskt dyr, men på något sätt värd varenda tusenlapp. De skrev ju ändå mitt namn på teven. De små schampo- och bodylotionflaskorna står prydligt i givakt till min ära inne i badrummet, kaklet skiner bländande och till och med toalettpappret har en liten snitsigt vikt kant för att liksom säga: ”Den här toalettrullen, den har ingen torkat sig med tidigare. Den tillhör bara DIG och DIN stjärt”.

Aww, you guys!

Så mycket stimuli att jag nästan får hybris. Och då har jag inte ens kommit till hotellfrukosten, själva hjärtat av en hotellvistelse. Men det är ett kapitel för sig…eller ja, ett blogginlägg för sig.

Etiketter: ,

2 svar to “Mitt liv som diva”

  1. Charlotta Says:

    Så härligt och finurligt du skriver! Gillar din blogg!

Kommentera

