Mr Lava Lava

Lava (eller magma som jag gärna vill säga, för att det kittlar lite skönt i gommen/magen) känns spontant som ett big no no. Men visst är vulkanutbrott väldigt retro ändå?

Jag ser människor i skitiga togor/tunikor och lortiga jesussandaler framför mig, en tid då männens skägg var skäggigare än skäggigast, misshandel och våldtäkt var en hobby och samtliga invånare verkade vara sjukt promiskuösa och låg med allt de såg. Så man kan ju förstå att Vesuvius fick nog till slut och bara: ”Näe, hörni Berules, Klamydius och Hyacinthia, lägg av med det där snusket annars får ni smaka på min vrede” och fortsatte irriterat: ”Och nej, Berules, lagerkransen ska inte vara DÄR…nej, sa jag! …Nej nu JÄVLAR!”

Och så var lavapartyt i full gång och Porrpompeji fick ta konsekvenserna för sitt ständiga kuckelurande. Det är förresten ifrån denna historiska händelse som denna låt tros härkomma. Mr Lava Lava.

Hursomhelst, nu är det islänningarnas tur. Eller nja, hela Europas tur* egentligen nu när Eugfjudurnudorskurdur (som vulkanen heter på ett ungefär) har fått ett utbrott och fiser ut aska över hela oss. Försöker Eugfjudurnudorskurdur säga oss någonting? Har någon haft lagerkransen på fel ställe kanske och orsakat Eugfjudurnudorskurdurs obönhörliga vrede? Om alla bara kunde lägga av med sitt okyskliga levene så att kanske vi kan leva i ett lavafritt…eller magmafritt samhälle igen.

Ok, jag säger väl det alla tänker då: Det är antagligen britternas fel! Men det var väl bara en tidsfråga innan hela Europa skulle ryka med på grund av vad som försiggår på den där halvt inavlade och ölstinkande gräsplätten. Cheers mates, tack för lavan…tack för magman.

*Vissa lider mer än andra av vulkanutbrotten. Åter igen: Jävla britter!

 

 

14 svar to “Mr Lava Lava”

  1. Räven Says:

    HAHHAHAHAHA. ❤

  2. morrdraken Says:

    Jag vill bara påpeka att det är DITT fel att jag kommer att ligga vaken hela natten. Och sjunga om lava. *suckar*

    • bermudabenny Says:

      Haha, jag har nynnat på den hela dagen, gillar låten mer än någonsin och jag hoppas att utbrottet på Island håller i sig ett tag till så jag inte glömmer Mr Bombastic. 😉 Tack för länken förresten!

  3. Trött « Förvirrelser Says:

    […] som få. De blå påsarna under ögonen har blivit till stora blå sopsäckar. Vems är felet? Jo, BermudaBennys! *muttrar och nynnar […]

  4. madinsane Says:

    let’s get it on! aj häv länkat till du.

  5. missgoofy Says:

    Mr Lava Lava, hahaha 🙂 Du är rolig!!

  6. Apocalypse now…please? « Greetings from Bermuda Says:

    […] Greetings from Bermuda – ditt röda skynke när tjuren kommer farande « Mr Lava Lava […]

  7. Maria Says:

    Hahaha! Fantastisk blogg!

  8. Motvilligt mötande « Greetings from Bermuda Says:

    […] och väntar på att bli upptäckt och plötsligt en dag kommer den nog att välla fram som vulkanen Eugfjudurnudorskurdur gjorde på Island och chocka världen med sin framfart. Antagligen så kommer flygplatser i stora […]

  9. Anton Abele, tjalalala! « Greetings from Bermuda Says:

    […] som jag tjatat om i tidigare inlägg (här och här) är äntligen på […]

  10. Stolpskott « Greetings from Bermuda Says:

    […] Nu blir jag så där förvirrad av mig själv igen. Jag skyller på vintern och britterna (det är ALLTID britternas fel! Glöm aldrig det […]

  11. En duva i skalpen « Greetings from Bermuda Says:

    […] vidriga fåglar – som är döda dessutom! Näe, hellre nån jättekrater, slask, bananskal, lava eller något annat där jag åtminstone har en liten chans att klara mig helskinnad. En duva som […]

  12. Vulkan eller nederbird? « Greetings from Bermuda Says:

    […] Teneriffa är en gigantisk magmafylld DÖDSVULKAN så utmanar vi ju ödet lite med tanke på vad Ejgurfjurgurhurdur hade för sig förra året. Dessutom så verkar det ju standard med fågelregn runt om i världen […]

Kommentera

