Apocalypse now…please?

Jag kan inte riktigt släppa det här med vulkanutbrottet (som britterna alltså var skyldiga till). Det ligger ju i stort sett på samma chocknivå som att Godzilla trampar in i stan, att chips ger cancer eller att en jättebläckfisk skulle dyka upp och typ sluka hela gotland. ”Gott…land”, ler den lömskt åt sin ordvits samtidigt som den tuggar i sig resten av ön och skrattar ett sådant där typiskt ondskefullt jättebläckfiskskratt, ni vet.

Ok, kanske inte riktigt på samma nivå, men ändå, det är en stor grej med eldsprutande vulkaner och jag har väntat otåligt på att få någon slags glimt av denna historiska händelse.
Men inget.
Ingen färgglad lava som ringlar fram längs gatorna. Inte några glödande stenar som dundrar från himlen och ner i gräset utanför huset. Inte ens lite vulkanrök kunde Ejgufjurdurhurdursugur bjuda oss uppspelta vulkanfans på.

Jag börjar uppriktigt sagt bli jävligt trött på det här väntandet. Var fan är den där apokalypsen egentligen!? Är det bara en bluff det här? Någon slags ondskefull konspiration? För allas trevnad är det nog bäst att jag får en skymt av något undergångsliknande inom kort, annars är det jag som kavlar upp ärmarna och låter världen smaka på baksidan av handen.

Se så, skynda på…apocalypse now…pretty please?

8 svar to “Apocalypse now…please?”

  1. Tjelsi Says:

    sv: Tack tack 😀

  2. linnowa Says:

    sv: Haha, jag kan inte rå för det. Trodde faktiskt att den gick så först.

  3. filosofen79 Says:

    haha :I Islands parlament sa: if they demand cash we will give them ash!

  4. Anton Abele, tjalalala! « Greetings from Bermuda Says:

    […] som jag tjatat om i tidigare inlägg (här och här) är äntligen på […]

  5. JulleBulle Says:

    den 21 december 2012 är dagen du väntar på (iaf om man vill tro dessa inkaindianer, dom andra indianerna, och han denna där andra, va han nu hette).
    Då kan du bänka dej vid fönstret, tänd gärna lite mysljus, linda in dej i en stadig filt, håll nån i handen och vänta på all världens katastrof alá filmen ”2012” som för övrigt sög ^^

    • bermudabenny Says:

      Må indianer, indianer och han den där andra ha rätt! Ska nog vira in mig i duntäcket redan nu och göra mig redo. Gigantisk flodvåg vore ju lite ballt..men kallt. Nån slags meteorit är kanske att föredra ändå…hm, ja ja, det ordnar sig nog.

  6. Slickad av taxar « Greetings from Bermuda Says:

    […] mormor) minsann hade två ungar när hon var i min ålder. Mmm, I love the smell of ångest in the morning. Och […]

Kommentera

