Colgate-affären

Var groteskt trött (full) när jag kom hem efter några (många) öl efter jobbet i fredags. Klockan var närmare 23.00 (01.00) och jag förberedde mig snabbt för att krypa ner i sängen och få lite välförtjänt sömn efter en hård vecka. Jag slängde av mig jacka, sparkade av mig skorna, stoppade tandborsten i munnen och kollade mejlen…

…07.00 slår hundratals små osynliga minimänniskor på mitt huvud med hundratals små osynliga minisläggor och jag tvingas att bända upp ögonlocken. Smärtan i skallen är på hellre-giljotin-än-det-här-nivå när jag upptäcker att jag ligger i min soffa. Helt påklädd med datorn ihopslagen på magen.
”Hm”, tänker jag. ”Hm.”
Det var något som inte riktigt kändes som det skulle. Ja förutom dödsmördarsmärtan mellan pannloberna alltså. Och ja förutom att jeansen hade åkt upp så långt i skrevet efter mitt kringkravlande i soffan att jag är glad om jag kan bli pappa en vacker dag.

Nej, det var någonting annat. Någonting med ansiktet. Det kändes liksom stelt på något sätt. Kallt. Svidande. Jag hade hört flera historier om att folk vaknat upp med ansiktsförlamningar och om jag inte hade haft en sådan dödslängtan av huvudvärken så hade jag antagligen blivit riktigt orolig. Men i stället kravlande jag mig långsamt upp från soffan, letade efter balansen, hittade den och tog trevande steg mot toaletten.

Det var en fasansfull syn där i badrumsspegeln. Fasansfullt fantastisk. Jag hade uppenbarligen somnat med tandborsten i munnen och tydligen hade tandkrämen haft en hejdlöst livad fest i mitt ansikte under natten. Från pannan ner till skjortbröstet var jag nedkladdad och kunde dra av stora flagor av den mintdoftande ansiktsmasken. Colgate: 1 Jag: 0

6 svar to “Colgate-affären”

  1. bravojuss Says:

    Jag ska tänka på det här med pennfacksvibratorn. Kanske var jag lite snabb att döma! Och du borde skita i att borsta tänderna när du är full. Det är alltid säkrast så… MED VÄNLIGA HÄLSNINGAR!

  2. Intejagheller Says:

    Klockrent! 😀 skrattade högt, in public, så din tandkrämsfadäs var inte förgäves

  3. Londonhjärta Says:

    Bravo! Låter som en av mina utekvällar.

Kommentera

