Råttattacken

Sa jag förresten att jag blev attackerad av en råtta här om dagen? Annars tar jag det en gång till. Det var omkring nio på kvällen i måndags, när jag skulle bege mig till något ICA/Konsum/Hemköp för att köpa något ätbart – antagligen något väldigt onödigt/onyttigt/ovärt. Det var då djävulsdjuret såg sin chans att ge sig på mig.

Ok, jag kanske inte direkt blev attackerad, men den sprang in i mig. Full impact alltså! Äcklig gnagarkropp mot min stackars oskyldiga människofot precis när jag tog första steget ut genom porten.

Men visst, vi tar det väl igen då: 04.00-04.15: Råttors/andra vidriga djurs tid. Resten: Människornas tid. Hur svårt ska det vara att förstå!? Vi hade ju en deal! Passa er, nästa gång kanske jag inte skriker som en tvååring och panikspringer därifrån.

Etiketter: ,

3 svar to “Råttattacken”

  1. kf76 Says:

    Usch och fy, själv hittade vi en infryst väldigt död halvstor mus i poolen. Det var också äckligt.

    Tack för din kommentar på min blogg, din verkar rolig! Ska kolla igenom den lite noggrannare när tid finns! Ha en bra dag, tråktisdag eller tråkmåndag eller vilken annan dag som helst! /K. Min blogg och jag.

  2. Queenstreet Says:

    Åh fy fan vad äckligt! Själv hade jag skrikit som den där tvååringen. Förmodligen fortfarande.

  3. Pest eller pesto « Greetings from Bermuda Says:

    […] sjukdom som helst om man har fucking pesten som alternativ?! Bölder! Digerdöd! råttor för fan! RÅTTOR! Framförallt kolera verkar ju vara en walk in the park jämfört med att dödshosta blod och tappa […]

Kommentera

