Motvilligt mötande

Allergihatt – snygg OCH praktisk!

Jag har länge drömt om att ha en lättare allergi eller möjligtvis en liten liten minifetisch (det senare kan du läsa om här). Jag är helt enkelt lite avundsjuk på dem som typ får utslag i armvecken av hasselnötter, konstiga svettningar av nickelhalsband eller svullna läppar av kiwi. Någon slags fetisch tror jag att jag har trots allt. Någonstans ligger den och väntar på att bli upptäckt och plötsligt en dag kommer den nog att välla fram som vulkanen Eugfjudurnudorskurdur gjorde på Island och chocka världen med sin framfart. Antagligen så kommer flygplatser i stora delar av Europa att stängas helt. Sorry, men så får det bli.

Hursomhelst. Jag tror att jakten på allergin är över. Årtionden av sökande har till slut burit frukt (även kiwi) och ÄNTLIGEN får jag vara en del av den speciella skaran av överkänsliga individer.

”Dags för möte!” vrålar någon på jobbet och genast känner jag hur det börjar klia på min kropp. Och värre blir det när vi väl har satt oss till rätta vid konferensbordet. Svetten pärlas snabbt på min panna, jag ritar stressat små hatiska figurer på blocket framför mig och magkatarren är inte långt borta. Jag försöker drömma mig bort…till en öl på en solig strand, till en god bok i ett skönt gräs, till en gaffel i låret eller till en hård käftsmäll i magen – ja sånt som jag hellre skulle utsätta mig för än att sitta på ett möte helt enkelt.

Men alltså, möten är bra. Verkligen. Det är jag som är dålig och stressad. Men hey, jag är ju allergiker nu och kan inte göra mycket åt det. Det är en sjukdom, så give me a break! *host, kli, snörvel*

5 svar to “Motvilligt mötande”

  1. idathylen Says:

    Ungefär som när man sitter på föreläsning alltså… Så det är allergi det handlar om! Härligt, äntligen en diagnos! Weiho

  2. pennelina Says:

    Inte lätt med allergier, speciellt om man är pollinerande insekt 😉 En till med allergiproblem finner du här: http://pennelina.blogspot.com/2010/02/komplikationer-mer-tecknat.html

    Tack för titten och pollenrika sommarkramar från Pennelina 😀

  3. Drama Online Says:

    Verkligen? Jag gillar möten. Gott om tid att skissa på persongalleriet till min första tecknade serie. Eller roman. Eller singer/songwriter-platta. Va? Fel möte? Frånvarande? Nej, chefen har faktiskt bett mig ”låta andra komma till tals”. Jag förlitar mig på management-beslut.

Kommentera

