Chihuahua mig

Chiwawhy?

Det börjar bli väldigt mycket djur på den här bloggen nu. Men så är det ju väldigt populärt bland landets bloggare har jag märkt. Jag tänker då främst på de triljarders vidriga sidor som tillägnas dvärgschnauzeragility, miniponnydressyr eller någon jävla kakadua som är sååå speciell. Pratar gör den ju…eller åtminstone visslar väääldigt människolikt.

Freaks.

Ja ja, strunt i det. Nu har tiden äntligen kommit till människans allra bästa vän: Råttan. Eller Chihuahuan som den kallas i folkmun. Dessa små sketna stackars varelser, hittransporterade med ihopbundna ben och fasttejpade i 100 000-tal under motorhuvar från Tallin, Mexico City eller någon annan Chihuahuastad har helt plötsligt blivit omåttligt populära. Snart kommer de säkert hänga i gläfsande chihuahuaklasar på HM:s accessoaravdelning och säljas för en hunka styck till ivriga 14-åringar som längtar efter att få pula ner den harmlösa ”hunden” i Guccifakehandväskan.

Men tills reapriset kommer så avvaktar jag nog med mitt inköp ändå – man vill ju inte sätta ner fötterna på morgonen och plötsligt råka mosa sin kära 10 000-kronorshamster.

3 svar to “Chihuahua mig”

  1. Máire Says:

    Kan man undvika det har man sparat en rejäl peng…… 🙂

    Klösan

  2. frunatmaken Says:

    Jag är nog mer för den rejälare sortens hund.

  3. SAX FÖR FAN! SAX! « Greetings from Bermuda Says:

    […] denna märkliga tävling: Agility. Nästan en ännu konstigare sport som jag redan har svurit över. Eller det är mest läskigt med dessa hussar och mattar som åker runt jorden för att låta sin […]

Kommentera

