Cowboy IRL

Buckle up, cowboy

Så hände det tillslut. När fantasin om att bli cowboy äntligen blev verklighet. En plötslig festinbjudan till en lada utanför stan bäddade för den stora dagen. Det var countrytema och som ett litet barn sprang jag ivrigt till närmsta köpcentrum. Jag köpte flådig cowboyhatt, revolver (med en tjur inristad i handtaget. Förbaskat häftigt såklart) och ett bälte med ett extremt stort ovalt spänne. För att liksom säga: ”Jag måste ha ett bältspänne i skottsäkert stål på en halvmeter i diameter för att jag har en hel del att skydda i de trakterna…catch my drift, cowboy?” Men så hade jag ju iofs jeans som var dödsmördartajta så jag vet inte om bältet hade något kvar att skydda. Sjukt snygg men sjukt impotent. Sjukt värt.

Yeehaa!

Hursomhelst, ladan var det. 80 pers i underbara utstyrslar (en kom i tjära och fjädrar), squaredanceskola, billig whiskey, blaskig öl och bönor och fläsk till middag. Så fantastiskt cowboysigt! Sydstatsflaggor satt på väggarna såklart och alla slog varandra med pinnstolar i huvudet vid minsta förolämpning. Ok, kanske inte det där sista, men tänk OM! Hästar stod utanför ladan och matades då och då av en mystisk smålullig cowboy med en flådig hatt och ett enormt stort ovalt bältspänne. Och cowboyen skrek gällt men manligt när besten till häst närmade sig gräsknippet i hans darrande hand…

Hästbesten

8 svar to “Cowboy IRL”

  1. N Says:

    Yiiihaaaaaa silver! Hade du stjärnsporrar på dina kobåjsarboots också?

  2. Máire Says:

    Om du bara visste var han temprament kommer ifrån….

    Klösan

  3. cupcakeskcal Says:

  4. joanna Says:

    läst igenom din blogg nu, och jag är kär. i bloggen, naturligtvis. blogga mer, nu nu nu!

Kommentera

