Chilla, inte chili

Sommarkrubb i sjuka USA

I sommar ska jag till Amerika för första gången ever.
”Aha, till det stora äpplet som alla andra svennebananer?”, frågar ni då.
”eh, ja”, svarar jag. ”Trist fruktmening förresten”.
Men jag är bara i New York under tre dagar. De inledande sju är jag i TuUulsa, OoOoklahoOooma! (Man uttalar det så på lokal dialekt har jag fått för mig)

Min vän som bor där
säger att det kommer att bli extremt mycket texmex-mat, sport varje dag och 40-gradig värme när jag är på besök. Vem fan äter kryddstark mat och sportar när det är så helvetesmördarvarmt!? Freaks. Kommer onekligen bli en intressant resa och överlever jag (vilket är mindre troligt) så ska jag berätta allt om den.

4 svar to “Chilla, inte chili”

  1. frunatmaken Says:

    Jag tyckte det kändes som en nog krävande sak att hemföra lite föda från affären i den värme vi har nu.

  2. jordgumman Says:

    Kul att du hade komenterat min blogg! Hur gammal är du?

Kommentera

