SAX FÖR FAN! SAX!

Nördarnas folksport

I söndags var betongkepsen på, jag pallrade mig över till en kompis för snuskmatsäta, avångesta och slösitta på balkong och/eller soffa.

Det slutade tillslut i soffan framför teven.
Och 20.00 på Eurosport 2 möttes vi av: Amerikanska mästerskapen i Sten, sax, påse.
I shit you not!
Tusentals deltagare och 50 000 dollar till vinnaren och jag måste säga att jag blev lite engagerad där fram mot slutet. ”SAX FÖR FAN! SAX!” stötte jag fram och hytte med näven mot någon svettig blekfet amerikan som envisades med påsar och stenar. Amatör.

Efter denna märkliga tävling: Agility.
Nästan en ännu konstigare sport som jag redan har svurit över. Eller det är mest läskigt med dessa hussar och mattar som åker runt jorden för att låta sin bjäbbande cockerspaniel gå mellan pinnar, hoppa längdhopp eller fånga låtsasgummikycklingar. Vet inte riktigt vad det är, men det är någonting med dem som får mig att känna ett extremt obehag. Och fascination, så jag såg naturligtvis klart på skiten.

Hundslalom. Inga konstigheter.

3 svar to “SAX FÖR FAN! SAX!”

  1. frunatmaken Says:

    Agility är ju så kul att titta på. Speciellt med ivriga små hundar vars hussar och mattar inte hinner med i svängarna.

  2. Idun Says:

    Det hade varit mer sport om matte och husse sprang mellan pinnarna och vovven sprang brevid och gav kommandon.

Kommentera

