Harkränkt hare

Harkrankspelikanen, på ett ungefär

07.45 i fredagsmorse ville min kropp upp ur sängen. Den ville till toaletten. Jag kämpade naturligtvis emot så mycket jag bara kunde, men var till slut tvungen att ge med mig. På darrande ben, muttrandes med hår a la penntroll stapplade jag tungt mot badrummet.

Det är då jag blir attackerad. I hallen. Helt oprovocerat. En pelikanstor harkrank på steroider störtar in i mitt ansikte och plötsligt är jag inte bara mer vaken än någonsin, utan även stressad som en hare på motorvägen. Hjärtattacken är inte långt borta…och jag blöder.

Näsan hade tydligen sprungit läck av kollisionen med den flygande tingesten. Eller så var det av stressen. Hursomhelst så var det ingen vacker syn som mötte mig i badrumsspegeln när jag väl fått bort sovgruset ur ögonen. Jag körde upp papper i snoken, tog ett par försiktiga steg ut i hallen igen och öppnade ytterdörren. Harkrankspelikanen såg ut att hånle lite mot mig innan den långsamt seglade ut i trapphuset och lämnade mig förnedrad, attackerad och harkränkt.

5 svar to “Harkränkt hare”

  1. charliebernadotte Says:

    sv: som FAAAAAN!

  2. kanjagkandu Says:

    fan vilken skön blogg, skrattar som en tok här hemma… keep it up!

  3. jånna Says:

    hirrigid, du har tur som överlevde.. *andas i en påse*

Kommentera

