Skär stjärt i skärgården

Med bar skär stjärt i underbar charmig skärgård

Jag är ingen bloggbluff. Jag ÄR en bloggare. På riktigt. Jag lovar. Titta inte på mig så där – jag vet att det var länge sen jag skrev, men jag har ju semester. Faktiskt. Det är bara därför som bloggandet legat lite på is. Ni vet, det är så dödsmördarvarmt att man måste bälga i sig öl eller ligga utslagen i en svalkande pöl dygnet runt för att överleva. Vänner igen? Hörru, kompis? High five…?

Hursomhelst så var det en utomhusdusch där. Utanför stugan alltså. Den i Stockholms skärgård som jag hängt i under helgen. I världens minsta stuga (ca 15 kvm) med världens bästa flickvän (ca 0,3 kvm) och med världens härligaste dusch (ca 10 000 kvm). Det var helt fabulösiskt fantastiskt att titta ut över klippor och vatten samtidigt som man stod i födelsedräkten och skrubbade rent sin tredagarslortiga lekamen.

Nu funderar jag på att ta den duschseden till stan. Visst, grannar, förbipasserande och polisen kanske kommer att vara lite skeptiska till en början. Men när de väl får av sig uniformerna och slänger sig in i härligheten så kommer de också att förstå. Ingen kommer undan the uteduschrush!

3 svar to “Skär stjärt i skärgården”

  1. novaleeb Says:

    Det är bars sunt att koppla av ibland. Fast Bloggandet håller mig dock o balans för jag ser vad som försigår i min värld. Mest för mig själv alltså. Jag tror bloggandet är en bra grej, att folk vågar visa sina tankar för folk och vi upptäcker därigenom att vi alla har samma behov och önskningar. Nämligen att bli sedda, få närkontakt och skapa relationer till andra människor. Att blogga är som terapi :). Jag kommer att försöka följa din blogg och hoppas att du följer min. Här år ett tips på ett par ovanliga bloggar:

    http://truthtobetold.blogg.se/

    http://www.marinsoldata.wordpress.com

    http://kokorochan.blogg.se/

    De sista är bara för söt samtidigt som det är störande. Enjoy! 🙂

  2. Therése Says:

    Det är aldrig fel med semester =)

Kommentera

