Amsterdamn! – inlagget utan prickar

Hjartattack – mums!

Sa skulle den antligen bli av. Resan till jordnot/banan/jordgubbssyltsmackans forlorade land. Amerika.

Jag slet upp ogonlocken 03.00. Viskade ett ”Ghnaaarghf” till hej da innan den alldeles for pratglada taxichaffisen tog mig mot Arlanda. Val dar skulle jag sjalv skriva ut boardingpasset till Tulsa, Oklahoma. Jag forsokte se sa varldsvan ut som mojligt nar jag scannade in passet – och att inte do av hjartsvikt nar biljetten jag till slut fick ut var till Toulouse, Frankrike.

Nu visade det sig att personalen pa flygplatsen var vana vid teknikallergiker som jag och fixade min biljett i ett nafs. Efter en Arlandafrukost for 200 kronor (kaffe+fralla) slog jag mig lattad ner i planet mot forsta anhalten, Amsterdam. En halvtimme gick och det kandes som det har skulle bli en peace of cake. Tulsa, here I come!

Det ar precis da som en flygvardinna tappar en hel kopp kokande hett kaffe over mitt skrev…

too be continued…

6 svar to “Amsterdamn! – inlagget utan prickar”

  1. Jenny Says:

    Undrar om du inte råkade göra ett nytt ord där utan att veta om det.
    Lattad – glad nöjd och fulltankad på latte.
    Eller det kanske var fånigt, glöm det.

  2. White Trash-safari « Greetings from Bermuda Says:

    […] jag inte sa det i allt kaffeattacksnack så kom jag tillslut fram till Tulsa, Oklahoma. Och jag fick ett varmt välkomnande. 43 grader […]

  3. SolnattQ Says:

    Yääk. Vad är det där. Jordnötsmör och banan?
    🙂

  4. Orcher på planet! « Greetings from Bermuda Says:

    […] ”Bananahammock” eller ”Tutte”) vet att jag blev oprovocerat kaffeattackad på resan till USA. Och världens flygvärdinnor verkar ha gått samman för på något sätt skada […]

Kommentera

