Skållat skrev, del 2

Ok, den rubriken lät som om det här skulle vara någon slags erotisk novell med en sadomasochistisk touch. Ledsen att behöva göra er besvikna. Freaksen kan sluta läsa. Ni andra, var god fortsätt.

Den holländska ondskefulla mördarflygvärdinnan tappade alltså en kopp kokande hett kaffe i mitt knä och över mina beiga (ÄCKLIGT NYA!) byxor på 10 000 meters höjd. Reaktion utåt: Tystnad och en besvärad min. Reaktion inåt: AAARGHH! VARMT! VARMT! DIN J**LA SKREVSKÅLLARHYNDA! Tid innan jag skulle komma åt min resväska/nya brallor: drygt 17 timmar.

Dålig klädsmak räddade min resa. Polyesterbyxorna sög åt sig kaffet på ett imponerande sätt och efter ett par timmar syntes inte ett spår av attacken. Tummen upp kinesiska byxknypplarmänniskor! Jag sa dock bestämt nej när mördarflygvärdinnan försökte få till någon slags vapenvila genom att erbjuda mig en påtår. Eller pålår.

Kommentera

