White Trash-safari

Fläkt – en Tulsabos bäste vän

Om jag inte sa det i allt kaffeattacksnack så kom jag tillslut fram till Tulsa, Oklahoma. Och jag fick ett varmt välkomnande. 43 grader varmt för att vara exakt. Fyrtio-freakin-tre! Inte ett optimalt klimat för en albinoliknande varelse som jag. Att gå ut genom flygplatsens skjutdörrar var som att ta ett steg in något bastu/kebabkiosk/helvetesliknande.

Klicka på bilden för fler härliga rednecks

Var jag inte inomhus så hade jag alltsomoftast en intim relation med luftkonditioneringen i bilen. Jag ❤ AC. Vi åkte bland annat till några lokala köpcentrum. Väl där gick vi på White Trash-safari och spanade in härligt inavlade familjekonstalationer. Allt på behörigt avstånd såklart så att inte Dwayne (kusin/pappa/bror) skulle gå till attack och kväva mig med hockeyfrippan eller sydstatsflaggan.

Älska!

Några andra upplevelser från Tulsa:
Munkar. Tjockpannkakor. Baseball. IMAX-bio (bioduk stor som det största du någonsin sett. Jag lovar). Route 66. Fina neonskyltar. Super-cheesy tv-reklamer. Kyrkor i alla hörn (gick inte in). Strippbarer (gick inte in). Poltergeist på tv kl 09.00 på morgonen (tummen upp). Hundpromenader i dödskvav luft. Jetlag.

Nu är jag förresten i New York. Mer om det sen.

Kommentera

