Affischering förbjuden!

Det är val på söndag. Äntligen! Äntligen blir jag av med aga-Jans militanta och powerretucherade nuna, Sossarnas typsnitt from hell, Frutte o Co:s märkliga budskap, vänsterns klyschiga klossar och Jean-Claude van Mauds vidriga färgsättning.

Jag jobbar ju med form. Ja inte min egen form såklart (God forbid), men med tidningsform. Och då är det valaffischerna som avgör helt vilket parti som får min tunga röst! Ok, där ljög jag. Ganska rejält dessutom, men ändå.

Om det vore sant så skulle jag nu digga Alf Svensson, dissa dinosaurier och pissa på all människosyn efter år noll. Och ni känner ju mig nu vid det här laget – jag är ju hyvens karl. Och hur man kan inte gilla dinosaurier?! Hursomhelst så ska de har cred för affischerna, de konservativa betongrövarna.

Kd – med lite mer humor, men lika lite vett

Kommentera

