Pest eller pesto

En oförglömlig turné

”Pest eller kolera”. Vill man inte alltid ha vilken sjukdom som helst om man har fucking pesten som alternativ?! Bölder! Digerdöd! Råttor för fan! RÅTTOR! Framförallt kolera verkar ju vara en walk in the park jämfört med att dödshosta blod och tappa lemmar hit och dit…eller ja, det senare är kanske spetälska, men bägge känns sådär 1300-talsläskiga, så det räknas ändå.

Jag tänkte precis skriva att man dör lite mer med stil i kolera eftersom man inte blir vanskapt över hela kroppen med fotbollsstora bölder, blödande hud and such, men så läste jag något om kolera och våldsamma dödsmördardiaréer och ändrade mig.

Hursomhelst så tycker jag man ska ändra det där uttrycket. Göra det mer personligt och korrekt. ”Pest eller lyssna på Rednex 24 timmar om dygnet resten av ditt liv” skulle funka för mig. Eller kanske ”Pest eller äta 200 kilo gammal jätteäcklig pesto”.

Fast jättemycket och jättegammal

Kommentera

