Ge mig Ipren, mannen!

Om ni hade haft mitt huvud, min kropp och min monsterbakfylla så hade ni med all säkerhet hyllat mig efter den hjältedådiga insats jag stod för i morse*. Att jag överhuvudtaget agerade i vertikalt läge var antagligen förenat med livsfara och att jag dessutom gav mig ut i dagsljuset så skulle det till ett mindre mirakel för att jag skulle återvända hem igen. Men det fanns inget alternativ.

Sliten som en isbjörn var vad jag var.

Jag var absolut tvungen att köpa huvudvärkstabletter (och croissanter) för att ha nån som helst chans till överlevnad. Bröd och medicin kan man ju köpa på samma ställe nuförtiden (privatiseringar äger!**) så hjälten (jag) släpade sig till närmsta ICA. Jag (hjälten) blundade med öronen, bet ihop tänderna och kisade med ögonen när jag kröp den i dag 2000 mil långa 100-meterssträckan till affären.

…OR två flaskor vin!

Efter 30 meter tog det stopp. Min kropp reagerade kraftigt på den friska luften i kombination med alldeles för mycket folk med alldeles för mycket energi. Och det är när jag står där stilla i folkmassan och stammar fram ”Må-å-ste-e h-a-a ta-a-blet-t-ter” som en väldigt liten, välklädd och väldigt välbekant herre går förbi mig. Det är självaste Johann Neumann…mer känd som, just det… Iprenmannen. Och jag tror att han hånlog åt mig.

Mörkrets furste.

* Klockan 13.40.
** I dag alltså. I morgon suger de igen.

7 svar to “Ge mig Ipren, mannen!”

  1. PhereinNikê Says:

    Hahaha! Och så inbillar sig folk att det inte finns något som heter ”Murphy’s Law”!!! Vilken ödesironi! (^^)

    Själv hängde min bakfylla envist i sig och var sådär lurande hela dagen… Den gav aldrig med sig!

    Vin-bakfyllorna är de klart värsta… Lika roligt som det är de roligaste fyllorna! Man får väl inbilla sig att det var värt det, annars skulle man ju aldrig dricka vin igen. Och igen. Och igen…

  2. Skatan Says:

    Det ääär för det mesta värt det … fast nuförtiden tar jag det lite lugnare … med ålderns rätt och av någon konstig anledning funkar det också.

    🙂

  3. Drama Online Says:

    Saltbrist.

  4. charliebernadotte Says:

    hur mås det? .. allt bra? ..eller ska man skicka iväg 34 paket ipren åt dig?

  5. iminarodastovlar Says:

    Alltså är det bara jag eller ser mannen som illusterar vad huvudvärk beror på ruggigt lik Tiger Woods? Fast han och andra sidan lär ju ha haft en hel del huvudbry detta året.

Kommentera

