Som en mungo!

Till en början var det inte alls en dramatisk morgon. Tvärtom så gick allt lite långsammare än vanligt, till och med kaffet verkade ha det jobbigt att pressa sig ner i kannan. Jag tror att det sävliga tempot hade lite med rodden att göra. Ja, för mig alltså. Inte kaffet. Min mördarnaprapat Mattias har nämligen beordrat mig att träna ryggen, och den efterföljande värken gnagde glupskt och tungt på hela min lekamen.

Ett icke rofyllt självplågarredskap.

 

Tandborstandet gick i slow motion och när jag öppnade badrumsskåpet för att ställa tillbaka tuben kom jag åt en deodorant som attackflög ut som en hal terrortvål. Som väckt av de döda och med en mungos reflexer lyckades jag mirakulöst fånga den med högerkardan. ”Touché, evil deo!” tänkte jag triumferande och såg i ögonvrån hur även min kära, skitdyra GIO-parfymflaska lämnade skåpet för att krossas brutalt mot badrumsgolvet.

Se så snabb den är, mungon! Schwoosh!


Minus:
Man blöder kraftigt om fötterna när man är i mitt badrum.
Plus: Det kommer aldrig att lukta illa där inne igen. Någonsin.

R.I.P    G.I.O

2 svar to “Som en mungo!”

  1. PhereinNikê Says:

    Få människor kan få mig att gap-skratta genom litterärt språk. Men du skriver ibland så som min hjärna tänker…

    Kan säga att än värre är att sitta på toa och helt plötsligt (utan att förstå varför) sträcker du ut handen och vips (!) så har en hårspray landat i handen på dig!

    Tror sådant kan kallas för sjätte sinnet, eller superhörsel med tillhörande katt-reflexer…

    Ps. R.I.P GIO. Det samma hände med min favvo, fast i hallen. Den luktar heller aldrig illa längre! 🙂

Kommentera

