When I fall on love

When bananas go bad

HA! Det där var jag som skrattade åt bananskal* och isrinkar. HA! Och det där var jag som skrattade åt såpade golv och att åka vattenruschkana med neddragna badbrallor. Blöta löv däremot – en total livsfara! Redan utanför porten drar bambihalkandet igång och den vanliga tiominutersprommisen till jobbet tar minst elva tolv minuter. MINST!

Så vackert – men så ondskefullt!

Så antingen får vi helt sonika förbjuda våta löv eller så går jag SJ on allas ass och vägrar att röra på mig om inte någon pillar bort all mördargrönska först. Jag beklagar verkligen förseningen, men på grund av tekniska komplikationer så kan jag tyvärr inte lämna perrongen för tillfället. Köp dock gärna torr fralla och äckligt kaffe för 150 kr medan ni väntar!

*Banan är i regel även värdelöst som föda. Speciellt på pizzor och i grytor. Frukt över huvudtaget bör hålla sig borta från varm mat. Men blandas de med choklad/annat godis så går det bra.

5 svar to “When I fall on love”

  1. jamizina Says:

    Du har rätt i att bananer är dålig föda… Men en banansplit är aldrig fel;) (kanske inte det nyttigaste.. men mums)

  2. PhereinNikê Says:

    Håller helt med där! Äckligaste jag vet är varm frukt(och det inkluderar äppelpaj och ungsbakade päron fyllda med After Eight – ge mig BARA en After Eight tack eller ett färskt päron…)! Enda undantaget är faktiskt banan fylld med mjölkchoklad som man lindar in i aluminiumfolie och grillar! ÄR hur gott som helst!

  3. kanelpinglan Says:

    Föreslår följande: en motion där alla löv måste ansöka om legitimation för att få ligga på marken. En extra utbildning för att få ligga på marken blöta samt ytterligare krav på utbildning för att få förruttna.

    Självklart måste då även en disciplinnämnd inrättas för de fall då människor fälls till marken av både legitimerade och olegitimerade löv. Förslag på åtgärd: tvångsmatning av banan.

Kommentera

