Jag blir hellre jagad av vargar grisar

En kollega tipsade mig om den kristna tidningen Dagens hemsida – och holy crap, vilken himmelsk guldgruva!

”Präst jagad av vildsvin” är ju redan en klassiker. Fredrik Carlsson, präst i Kviinge och Knislinge-Gryts församlingar blev tillsammans med sin dotter jagad av ett gäng grisar genom de skånska skogarna. Varför kan jag inte sluta skratta!? Låter förresten inte orterna ”Kviinge”, ”Knislinge” och ”Gryts” som någonting väldigt grisaktigt allihop?


Svinnöjda.

Sen har vi även ”Diakon avkragad efter polisutredning”. Vill man inte läsa den artikeln så har man inte direkt alla får i hagen, eller grisar i stian. Naturligtvis handlar det om sexuellt utnyttjande av minderårig, så det var ju ingen skräll direkt. Det är ju lite av en hobby i prästkretsar om jag förstått saken rätt. Men jag kan ju ha fel*.

Bli av med kragen låter ju som ett ganska sweet straff för ett ganska rejält osweet brott. Men men, Sankte Per kommer ju antagligen att bitchslappa den där freak-prällen tillbaka till Sodom och Gomorra när han kommer och knackar försynt på porten. ”Pelle knockar Prälle” – den artikeln skulle jag lätt läsa!

*Nej, det kan jag naturligtvis inte.

6 svar to “Jag blir hellre jagad av vargar grisar”

  1. Veronica Says:

    Ja, min man VILL verkligen var hemma så att han kan slänga Jehovas Vittnen’s pedofil-skandaler i ansiktet på dem! Men han är aldrig hemma. Istället är ALLTID jag hemma (och under de mest opassande tiderna plingar de på också) och ALDRIG är jag anständig (febersjuk =naken i täcke, naken och nyvaken = puckad, naken i duschen =blöt och irriterad eller uppstigen utan kaffe = Neandertalare)!

    Vet inte om jag hellre blir jagad av grisar faktiskt… Det finns tillräckligt mycket svin på marknaden som det är. Talat helt ur en servitris synpunkt förstås.

  2. N Says:

    Var har du varit i hela mitt liv? Du är ju hilarious!!!

  3. En redig julbak « Greetings from Bermuda Says:

    […] jag lyckades dock konstruera missbildade marsipangrisar (apropå grisar), en obscen marsipannäve och en naken marsipankvinna på chartersemester som låg med rumpan i […]

  4. Touched by Drälsus « Greetings from Bermuda Says:

    […] Hursomhelst. Idag var jag på julkonsert i en fullsatt Katarina kyrka. Och vad ni har förstått vid det här laget förutom att jag är en extremt macho kille som fnyser åt gulliga fluffiga megasöta djur, som typ mungobebisar (åååh!) är att jag inte är den största supportern av kristendomen (DET är ivarjefall sant). […]

Kommentera

