Karaokej då!


Herrey gud vilka läckra gossar. Jag efter tre öl.

Jag vill inte vara Orup. Och jag vill inte vara Elvis. Eller jävla Carola. Eller Herreys, Anna Book eller freakin’ freaket Per Gessle. Nej, nej, nej! Länge har jag stretat emot, men i fredags gav jag dock upp, bet ihop och följde snällt med på karaoke för att fira bästa C.


Jag efter 14 öl.

För det ska ju vara sååå fantastiskt roligt att göra sig till åtlöje inför 30 personer som stirrar på en med så dömande blickar att man blir dödsflammig om kinderna, spaghettidarrig i benen, ångestfylld i magen, hjärnblödig i hjärtat och hjärtattackig i hjärnan. Och så skrattar de. Och pekar. Pekar!


Jag till vänster, med min vän Thomas
i våra karaoke-outfits. Efter 32 öl.

Och det var det ju såklart. Fantastiskt alltså. Nästan helt utan ångest, blodvite och attacker. Fast med jättemycket…alltså kolossalt väldiga supermängder med öl. Kan ha bidragit till det lyckliga utfallet i min jungfrukaraokeresa. Men ändå – jag överlevde! Woho!

/Orup

 

5 svar to “Karaokej då!”

  1. Koko Says:

    Saaa jakla kul ar det anda! Spannande (hrm) Bryssel innebar karaoke minst tva ganger i manaden – inget fan innan men kan vara grymt roligt (rekommenderar tidig 90tals rap – basta partyhojdaren)

  2. N Says:

    Håll mig inte på halster – berätta genast vad du sjöng och om detta mästerverk kommer ut på skiva!

  3. Koko Says:

    Warren G – Regulate… såååååå bra:) men, som sagt – spännande att höra vilka låtar det blev— kan inte bli sämre ‘n att varautomlandssvensk o abbatvingas..

Kommentera

