Karaktärssjälvmördad.

Sa jag förresten att jag blev totalt förnedrad, bespottad och karaktärssjälvmördad igår kväll? Ok, jag ska inte hålla er på halster – jag märker ju hur ni knappt kan sitta stilla av all obönhörlig förväntan. Lugna ner er nu! Whoa! Ptro! …så ja…duktig bloggläsare.

21.02 när introt till Superman returns* dånar ut ur tevens högtalare (det måste vara superhögt när det är superman. Det säger ju sig självt. Duh.) så knackar det på dörren. För att inte missa en sekund av denna superfilm så kastar jag mig supersmidigt upp ur supersoffan och likt en superninja slänger jag mig supersnabbt ut i hallen och öppnar dörren.

Två minuter senare stänger jag samma dörr – förbannad, ledsen, skamsen, lurad, snopen, ångestfylld och med en snigel på ögat. Gubben från Radiotjänst hade verkligen varit snäll. På riktigt. Våra blickar hade mötts, superdånet hade ekat från vardagsrummet och både han och jag hade förstått direkt att slaget var över. Kriget var förlorat. Han tittade med sorgsen men varm och lite ömkande blick på mig när jag skrev på det lilla pappret och sedan långsamt drog igen dörren. Superlångsamt.


*Naturligtvis en helt horribel film. Jag tittade en kvart.

6 svar to “Karaktärssjälvmördad.”

  1. Veronica "Semlan" Berling Filipsson Says:

    Titthål är annars en jättebra uppfinning! 😉

    Kanske inte finns på alla dörrar dock… Men de ringer ju verkligen på de bästa tiderna. Klockan 21?? *suck*

    Kontrollanterna för Radiotjänst bara måste vara mer hatade än Parkeringsvakter! En parkeringsvakt kan man ju ändå förstå, för man har ju oftast parkerat jävligt dumt. Men från radiotjänst… Betala massa pengar för att man äger en teve… Rena rånet.

  2. pauie Says:

    Fördelen med att inte ha någon tv. När de ringer säger jag att inte heller min katt har någon tv, och då ljuger jag inte. Ändå låter de sjukt misstänksamma.

  3. Kluvna Says:

    Hahaha, underbart roligt inlägg!

Kommentera

