Sökes: Kvinna med lastbil


Mot Karolinska sjukhuset!


Ett litet blogguppehåll
har skapat en hätskt stämning mellan bloggskrivaren (alltså jag) och bloggläsarna (alltså ni). ”Du är precis som alla andra”, ”Jag är inte arg. Men besviken” och ”Jag trodde du var min vän” är bara några av tusentals svidande kommentarer som strömmat in i och med att bloggen inte uppdaterats på några dagar.

Jag uppmanar till lugn! Lugn läsare, det är över nu – jag är tillbaka. Och jag är tillbaka med vassare tunga än någonsin…eller nja, vassare fingrar snarare, men jag får sådana freaky bilder i huvudet av det.

Skulle kunna vara jag. Om det inte vore för skjortan. Och skägget. Och sinnessjukdomen.


Anyhoo. I dag är det
inte bara gåruntimjukabyxorochfulasockordagen, utan även kontaktannonsgranskardagen! Woho, freaksafari! Tema i dag: 40-åringar.

3
Jag är en 40-årig man, lång med
blå ögon. Söker en kvinna.

Kommentar: Annonser är dyrt, så det gäller att vara ekonomisk med orden. Han är ju inte kräsen ivarjefall, det ska han ju ha en viss heder för. Men med tanke på att annonsen ligger under kategorin ”MAN SÖKER KVINNA” så kanske man hade förväntat sig lite mer detaljer.

2
Jag är en 40-årig Sthlms-kille som
vill träffa en lång, smal, 30-50-årig
Sthlms-tjej som kör lastbil eller job-
bar inom vården.

Kommentar: Oj! Jag blev helt galet överraskad av slutklämmen här. Man vill ju veta varför han har detta grundkrav? Min gissning är att han väger minst 2000 kilo och behöver någon med C-körkort som kan skjutsa honom till sjukan lite då och då, alternativt ta hand om honom hemma. Jag gillar tänket – tummen upp!

1
Jag är en tjej, 40 år, vacker, nor-
mal. Jag söker en normal man,
som inte är smal, lång kort eller
stor. Du ska inte röka eller vara
handikappad, vara snäll, ha ord-
nad ekonomi. Du bor i Västerås.

Kommentar: Alltså, jag skriver ut annonserna exakt som de ser ut i tidningen till minsta kommatering. Och vi kan nog enas om att denna kvinna INTE är normal. Jag har svårt att se hennes drömman framför mig faktiskt…denna inte smala, inte långa, inte korta, inte stora och inte handikappade man. Som bor i Västerås.

8 svar to “Sökes: Kvinna med lastbil”

  1. SexyBitch Says:

    Ja nog kan man skratta så man gråter av medlidande….. 🙂

    puss&kram

  2. iminarodastovlar Says:

    Jag skrattar så jag gråter utan medlidande. Tur jag själv hittat min korta, icke stora och inte handikappade man. Så man slipper djungeln, med dessa galningar ute

  3. Lisa Says:

    Jag gillar bra krav. ”Söker en kvinna.” är ju faktiskt en riktigt bra en 🙂

  4. Fia Axelson Says:

    Korta annonser med korta kravlistor ska det va! Typ ”söker en människa”… =D

Kommentera

