En redig julbak


Det var något sånt här jag siktade på.

 

”Bak klockan halv sju.
Ta med det du vill baka.
Och köp glögg.”

Så löd sms-ordern som jag fick i tisdags. Med en pava julspritsaft under ena armen och en pepparkaksdegskorv under den andra halkade jag mig fram i mördarsnön och in i en varm lägenhet bland vänner, julbakningsambitioner och doft av smält choklad.

Väl där kom jag på att jag faktiskt har noll koll på hur man gör julgodis (vem kunde tro’t?) och det hela slutade med att jag satt och diade på en bag-in-box och käkade rå pepparkaksdeg. Julstämning? Jorusåatt!

Iofs, jag lyckades konstruera missbildade marsipangrisar (apropå grisar), en obscen marsipannäve och en naken marsipankvinna på chartersemester som låg med marsipanrumpan i luften, marsipanfejset i sanden (kokos/ströbröd) och med en liten marsipandrink i handen. Jag fick dock hjälp att skyla henne med en bikini och solhatt gjorda av knäckformar så att det inte skulle bli allt för erotiskt laddat kring bordet.


Inte gott och inte moget – men kreativt!

16 svar to “En redig julbak”

  1. klippdigochskaffaettjobb Says:

    HAHA! 😀 Det är nästan så man blir sugen på julbak själv!

  2. Lisa Says:

    Jag känner mig inspirerad. Imorgon ska jag nog köpa deg. Det är i alla fall en liten start.

    • bermudabenny Says:

      Äh ljug inte, du ska ju inte lämna hemmet imorrn vad jag har förstått!

      • Lisa Says:

        Joråsåatte det ska jag visst! Jag har ju faktiskt ett liv bortanför tv:n (tyvärr!) och måste drutta iväg mig själv till skolan. Så på hemvägen tar jag vägen om stället som tjänar pengar på att sälja pepparkaksdeg och lägger in den i kylen när jag kommer hem..
        Starten klar. (Fem storkronor på att jag kommer glömma det.)

  3. pauie Says:

    Är det en buttplugg jag skymtar i grenen?

    • bermudabenny Says:

      Nja, först var kvinnan en herre och vi hade silverkulor att dekorera med…så vi tog chansen helt enkelt. Sedan blev herren en kvinna och kulorna lite mer ologiska, men de berättar ju ändå en historia så vi lät de vara kvar. The story of the balls – kommer berättas runt varje gran i jul.

  4. iminarodastovlar Says:

    Haha varför blir det alltid så? Jag och min vän hade pepparkaksbak och resultatet blev, pepparloch ness-odjur, en våldtäkt, kukar och så vidare…

  5. lillaslinkan Says:

    Hahaha! Varför är inte vi sambos? ”Härliga tider”, skulle jag kunna säga då.

  6. Ida Says:

    Helt genialt! ^^

  7. Ann Says:

    Hon har definitivt legat för länge i solen ;))

  8. SexyBitch Says:

    Pax för halsbandet……

    SEXY BITCH

Kommentera

