Touched by Drälsus

Som ni antagligen har förstått vid det här laget så är jag en extremt macho typ. Så där kall och ball som har långt till de stora känsloyttringarna. Så där karatetuff som fnyser åt gulliga djur och inte alls darrar på läppen när Scorpions Wind of Change spelas…det gör jag ju INTE…inte väldans mycket ivarjefall.

*Visslar och gråter*

 

Hursomhelst. I lördags var jag på julkonsert i en fullsatt Katarina kyrka. Och vad ni har förstått vid det här laget förutom att jag är en extremt macho kille som fnyser åt gulliga fluffiga megasöta djur, som typ mungobebisar (åååh!) är att jag inte är den största supportern av kristendomen (DET är ivarjefall sant).

Men det hjälpte inte idag – när de finstämmiga körerna sjöng alldeles fantastiskt fint om Davids son, Frälsaren och Jesus (de är tydligen samma person – wtf liksom? Nu kallar jag honom Drälsus för att effektivisera lite) så kunde jag inte riktigt låta bli att bli alldeles moisty i ögonen och varm i magen. Touched by Drälsus och vips så är jag inte macho längre. Sjuttsingen! (min nya mer drälsiga svordom).

4 svar to “Touched by Drälsus”

  1. Máire Says:

    Är det ditt sanna jag ???? eller ännu en variant…. 😉

    SEXY BITCH

  2. Ann Says:

    Sånger om Drälsus kan göra ögonen en aning vattniga ja. Om man bortser från att det handlar om Drälsus alltså och bara hör den fina sången 🙂

Kommentera

