Stolpskott


Ok, nu tar vi alla och pinkar på giraffen. Se så!

00.45. Jo jag vet, det är mitt i natten och alla borde sova, framförallt jag. Men ibland så måste det uppdateras varken man vill eller inte. Eller vill vill jag ju såklart. Hm. Nu blir jag så där förvirrad av mig själv igen. Jag skyller på vintern och britterna (det är ALLTID britternas fel! Glöm aldrig det barn).

Anyhoo. Anledningen till detta näravargtimmessvammel är denna fantastiska artikel där den pensionerade militären och likaså köldexperten Olle Rosén tipsar hur man tar loss sin kompis om denne slickat sig fast på en isig stolpe. Och proffsets främsta tips: ”Pinka på det. Det gjorde jag på min grabb.”

Antagligen är jag en sjukt omogen människa och helt monstruöst trött, men jag kan inte sluta skratta när jag ser Olles gravallvarliga och auktoritära fejs framför mig och så hans stackars lilla unge på tre bast som med tungan mot lyktstolpen stirrar i panik på pappa som börjar knäppa upp gylfen. ”Det gäller att förvarna dem så de inte blir förskräckta”, säger Olle.

Jag vill ge den ungen en stor, varm och väldigt kissfri kram. Fy fan.

Etiketter:

4 svar to “Stolpskott”

  1. N Says:

    Det gäller att förvarna dem så de inte blir förskräckta”, säger Olle.
    Hahahahahahahaha!!!!! Jag skrattar så jag nästan kissar på mig! Min mage guppar i schottistakt.

  2. julle Says:

    de e så många frågor som dyker upp!
    jag känner mej så försvirrad och lite kränkt ihop me detta stackars barn , men endå, ja kan inte sluta fnissa!

  3. iminarodastovlar Says:

    Meh har tänkt hela dagen på jobbet att jag skulle blogga om artikeln på expressen, så läste jag ditt inlägg och nu blir det inget. Det går inte att toppa!

Kommentera

