Pris till GFB!

Körsbär! Det är det jag är. Det tycker ivarjefall Annika på truthandfiction som gett mig det fantastiska Cherry on Top Award med motiveringen: ”För att han och jag delar en kärlek till bisarra kontaktannonser. Och så är han rolig. Bara en sån sak.”

Det här gjorde verkligen min torsdag. Tack så fabulösiskt mycket! Väldigt hedrad över att någon med en sådan fantastisk blogg som du tycker att mina kråkfötter är något att ha!

Förresten, det här är reglerna för priset:

  1. Tacka den du har mottagit priset av. CHECK
  2. Kopiera prismärket till din blogg. CHECK
  3. Berätta vilka tre författare du räknar bland dina favoriter och nämn en favoritbok per författare.
  4. Skicka priset vidare till fem mottagare som du tycker förtjänar det.

Så jag radar väl upp lite författare som betytt mycket för mig.

1) Albert Camus, Främlingen. Pretto, huh? Jag har boken på fyra olika språk (kan läsa den på 2,5 språk ungefär, men ändå) och anledningen är att den misshandlade mig mentalt (på ett bra sätt) när jag läste den för första gången på litteraturvetenskapen 1999. Nu vågar jag inte läsa den igen. Kanske suger.

2) Dennis Lehane, A Drink Before the War. Boken som gjorde att jag fastnade för den bästa kriminalförfattaren ever. Han har precis gett ut en ny bok – Moonlight Mile – som rekommenderas starkt, hur mycket ni än må förakta deckare.

3) F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby. En c-uppsats i 20-talets USA glömmer man inte bara så där. Lappar i hela boken, text i marginalerna och sidor som lossnat. Man kan lätt tro att man skulle tröttna, men tvärtom, jag ❤ Gatsby mer än någonsin.

Ok, fem bloggar, förutom truthandfiction då, som jag gillar som bara fan och vill ge detta pris vidare till…

Lilla Slinkan. För att hon skriver ogenerat och roligt, på ett sätt som får mig att frustskratta dumt. Det är en konst!

En unik tiger. Med ett ständigt smattrande tangentbord och en kamera som aldrig sluta blixtra. Underhållande och välskriven – en stor anledning till att jag själv började blogga! Tack Carro!

Drama Online. Så smart. Så bra. Så beroendeframkallande. Drama Online får aldrig sluta finnas.

Nicklas Thegerström. Duktiga fotografer gör mig avundsjuk. Nicklas gör mig fantastiskt sinnessjuk bisarrt avundsjuk. Så bra är han.

En tallrik kål. De är unga, de är nördiga och förvirrande. Men ack så underhållande!

4 svar to “Pris till GFB!”

  1. lillaslinkan Says:

    Jävlar vad fin du är!

  2. Drama Online Says:

    Jävlar vad fin du är! 🙂

Kommentera

