Mjölby – it’s da bomb!

Har ni hört? Folk spränger sig själva i bitar på Stockholms gator. Så kan vi ju naturligtvis inte ha det – kroppsdelar som flyger omkring överallt känns inte alls speciellt hygieniskt och tänk om man får ett finger, bäcken eller något annat jox i ögat. No nice!


Jag i morse. Letar efter frukost.

Men ha förtröstan mina vänner, ni skall icke vara rädda! Som samhällets mest trogna medborgare så har jag lösningen på problemet. Sitter ni ner? …nehe, men sätt er ner då! Suck.

Ok, here it goes. Jag jobbar ju med form. Inte min egen form, men med tidningsform och jag ser mig nog som en ganska inte helt usel formgivare. Så, min tanke är helt enkelt att jag gör en inbjudan till alla världens självmordsbombare – lyxigt papper, fina bilder och så sådana där snirkliga bokstäver som gör det väldigt trovärdigt. Så här typ:


Kom till Mjölby på stubinen – it’s da bomb!

Självmordsbombare är ju inte direkt smarta har jag fått för mig så de kommer ju att nappa på inbjudan och sen spränga skiten ur varandra efter ett par minuter – win! Men det kommer mer! Det spränger ju inte bara skiten ur varandra, utan även Mjölby – win win!

…och så blir jag nationens hjälte, får sitta i frukostsoffan, kanske vara med i Let’s Dance o.s.v..

Förresten 1: Nej, kärlekshatande DN har inte publicerat kontaktannonser idag heller. Hm, måste kanske ändra i inbjudan från Mjölby till en viss redaktion? Hm.

Förresten 2: Det är skitsvårt att klicka på Iphonen med lovikkavantar.

9 svar to “Mjölby – it’s da bomb!”

  1. Lisa Says:

    Sicken tur att man drog med sig sin stockholmare till västkusten så han slapp få ett finger i ögat.

  2. iminarodastovlar Says:

    Du hade i alla fall varit min hjälte om du lyckats få bort Mjölby från jordens ytan

  3. Ann Says:

    Låter som en bra idé. Mjölby har jag ingen relation till alls, vet knappt var det ligger så ok, väck med det bara 😉 Bra du inte bjuder honom till Helsingborg för då blir jag riktigt sur 😉

  4. J Says:

    Sv: Sweeeeet och Yaaaaaaaay. Två inlägg och redan kommentar. Du är dagens hjälte!

Kommentera

