Kolossalt konstlad kopulering

23.30. Jaha, nu ligger grannen så där teatraliskt igen. Alternativt blev han harpunerad. Eller en kombo. För döds- och/eller klimaxvrålet han nyss klämde av fick rutorna att skallra och mig så rädd att jag aldrig kommer att få hicka igen. Så lite tacksam är jag. Väldigt lite.

Han är anal, grannen. Inte på det rektala lite generande sättet utan på det petiga och kontrollerande sättet. Han är nämligen ordförande i bostadsrättsföreningen, sätter upp arga ta-bort-luddet-ur-torktumlaren-lappar i tvättstugan, kräver att alla grannar skottar snö tillsammans och ”det ska minsann vara någorlunda tyst i huset efter klockan 23.00.” En ganska jobbig person helt enkelt.

Så nästa gång teaterliggaren kör igång sin kolossalt konstlade kopulering vid den här tiden på dygnet är det minsann jag som skriver en arg anonym lapp (jag är bra på sådana) och sätter upp på anslagstavlan i trapphuset:


NU FÅR DET FAKTISKT VARA NOG!!!

(Grannar gillar många utropstecken. Och särskrivningar. Och smileys.)
Jag vill inte vara en gnälliz men nu
får det faktiskt vara nog!!! Andersson
på trean
knullade alldeles för sent på dygnet igen och
dessutom på ett inte alls speciellt tro värdigt sätt!

SKÄRPNING!!! ;(
/Besviken granne

4 svar to “Kolossalt konstlad kopulering”

  1. nadiamedj Says:

    Det där med oändligt antal utropstecken känner jag igen, det finns tydligen en lapp för varje ändamål. Fast i detta huset kör vi med Comic Sans-versaler i fetstil, gärna röda så alla ska känna sig lagom hotade.

  2. Kia Says:

    Älskar allitterationen i rubriken!
    Exakt (det måste inte vara alldeles för exakt, förresten. Man vill kanske inte veta.) vad innebär ”SKÄRPNING”? Att akten ska utföras tidigare? Eller kanske bättre? Mer trovärdigt?

Kommentera

