Ett oanständigt förslag

Det här blev jag erbjuden. Knivarna alltså.
Mr Mino Tsuchida ingick inte.
Då hade jag ju slagit till direkt!

 

I går var jag på den lokala sunkiga krogen, käkade sunkig mat och tog en sunkig bärs till. Vissa dagar behöver man sunk helt enkelt. Och igår var delvis en sådan dag.

Hursomhelst. En snubbe kommer in i matsalen (naturligtvis en ganska sunkig matsal och ganska sunkig snubbe också) med ett par stora påsar i nävarna. Han tittar sig lite förvirrat omkring, får syn på oss och närmar sig försiktigt vårt bord.

”Tja. Vill ni köpa köksknivar, märket Global?”

Instinktivt körde jag samma snabba nej som jag använder på telefonabonnemangsterrorsäljarna, som om det vore den mest naturliga saken i världen att bli erbjuden köksutrustning mitt i planksteksfrossandet. Nu i julklappstider borde jag ju såklart frågat om han hade något OBH Nordica där under rocken. En popcornmaskin vore ju great. Eller kanske en sån där fräsig kolsyremojäng. Och gärna inslaget om det går för sig!

Kommentera

