Två år kvar att leva

Nu har det gått och blivit nytt år. IGEN! Tvåtusenelva tydligen. Eller tjugohundraelva enligt vissa väldigt jobbiga människor. Det kan ju bara inte stämma. Det går alldeles för fort det här – jag var ju nyss sju år, kär i Emma S i trean och i min rödsilvriga BMX på innergården.

Och snart dör vi ju också. Fan, jag blir sjukt stressad av allt det här! Jag skulle ju lära mig åka skidor och äta skaldjur. Ja, inte samtidigt, men ni fattar. Det vore iofs ganska coolt att kunna göra båda på samma gång. Men ack, det förblir blott en dröm.


Men neeej då, vi vill inte göra vanliga normaaala pyramider som alla andra. Krångel, bök och ond bråd död är vad som gäller!

 

Det är ju Mayafolkets fel. Jävla smarta indianer att vara intresserade av stjärnor, matte och annat crap som vi vanliga dödliga inte bryr oss ett dugg om. Hade de bara låtit bli att grubbla så förbannat så hade ju allting varit lugnt och vi hade fått leva forever and ever. Men nej då, december 2012 ska vi alla dö kom snillena på och nu får jag aldrig ha håriga stövlar på after ski eller äta skaldjursplatå och gilla det. Tack som fan. Verkligen.


No furry boots for me! MaYAY!

9 svar to “Två år kvar att leva”

  1. Lisa Says:

    Ska du kombinera stövlarna med flätorna jag fortf. väntar på att få se?

  2. julle Says:

    du ska inte gråta illa för att du inte får använda skorna, det är bara att åka till närmsta fjällanläggning, kliv i chewbackas (?han hette iaf nånting liknande) avdankade fossingar, beställ in nån räkcocktail och se ut som att du njuter!
    lätt som en plätt! se så, iväg me si ni!

  3. lillaslinkan Says:

    Har återvänt från någon slags internetdvala. Gött att läsa ikapp här inne!

  4. pauie Says:

    Sluta gnäll, det kommer ju bli sjukt skönt sen när man bara kan vara ledig, man behöver inte ens leva!

  5. Veronica Berling Filipsson Says:

    Jadu, December 2012 ska ju tydligen vara ganska festlig… Men enligt vissa (läs många) forskare som pysslar just med just forskning kring Mayaindianerna så var det helt enkelt så att de inte orkade läsa längre in i stjärnorna och diktade upp en påstådd Armagedon. Så kan det ju faktiskt vara, jag menar; jag är ingen kung på matematik själv så att de lyckats räkna ut världens och tidens utveckling så långt utan en endaste dator till hjälp är en fantastisk bedrift! Klart det blir långtråkigt.
    Så de som hade passet att räkna från 2010 och framåt diktade ihop någon fantasifull berättelse för att få matte-nördarna att sluta plåga dem.

    Det är min övertygelse. Och att lära sig åka skidor är busenkelt. Kan dessutom vara bland det roligaste som finns (även om after-skin är en stor bidragande faktor där det är högst tillåtet att tycka om dålig musik och dansa fult – eftersom man är fullkomligt handikappad i pjäxor)! Skaldjuren är ju en annan femma. Antingen så gillar man, eller så gillar man inte. Som allt annat kan jag tro.

Kommentera

