Fyra sätt att inte bota en förkylning

Ton av snor i min hjärna och när nässpray, apelsiner och vicks blå inte riktigt vill fungera så är det huskurer som gäller!

Huskurer jag testat än så länge:

1) Gamla mjuka ostbågar
Resultat: Min redan skunkstinkade andedräkt blev några snäpp värre, men mer än så var det inte. Jo, lite ångest fick jag ju såklart. Alltid något!

2) Pasta & Chorizo
Resultat: Man måste ju äta trots att aptiten är i stort sett obefintlig. Så jag tänkte kryddstarkt som fan – det kanske kunde fräta sig igenom snor and such och vips skulle jag vara frisk! …men icke. Jag kände på konsistensen att det rörde sig om något korvliknande och med synen såg jag att det rörde sig om något korv/bajs/gubbpenis-liknande. Men några kryddor märkte jag inte av.

3) Apelsiner
Resultat: Världens bökigaste frukt ska tydligen vara bra mot förkylning. Men frågan är om det är värt det – avlider jag inte av frustration när jag ska få av skal och det vita gucket så sätter jag en kärna i min redan svullna hals och dör på fläcken.

4) Göta Kanal 2
Resultat: Precis som tidigare, men med lite mer illamående. Och samma ångest som efter ostbågarna.


Men samtidigt: Om alla andra filmer genom alla tider aldrig hade gjorts, så hade ju faktiskt Göta Kanal 2 varit världens bästa film.

5 svar to “Fyra sätt att inte bota en förkylning”

  1. Lisa Says:

    Stark thaimat är mitt botemedel 🙂

  2. Steger82 Says:

    Har faktiskt testat en del av dessa själv, med mycket liknande efterföljande symptom… Göta kanal har däremot bytts ut mot andra toppfilmer som Kommisarie Späck och Hälsoresan….

  3. EUT Says:

    är det en ung jimmie åkesson där ut på högerflanken på bilden?

  4. HANHARJUGÄLARFÖRIHELVETE! « Greetings from Bermuda Says:

    […] av tusentals bevis: • Göta Kanal 2. • Kevin Costner har gälar…GÄLAR! Fatta coolt. • Kevin Costner har simhud mellan tårna. […]

Kommentera

