Tjalla-la-la-la!

Ok, då var det bestämt – nu är det jag som säger upp mig, åker på korståg till Sundsvall och blir en full time angivare.

Ett fastighetsbolag där har nämligen infört rökförbud i deras nybyggda lägenheter och erbjuder 5000 spänn till den som anger sin granne för smygrökning. Det gäller även på balkonger och entréer. Och åker man fast – ja då blir man vräkt. Eller fimpad.

”HA! Nu röker Bengtsson borta på 122A igen – ring värden!

Jag gillar’t! Bra och modernt tänkt evil semi-nazi fastighetsbolag – ni är en frisk fläkt i ett alldeles för rökfyllt samhälle. Ni skingrar de mörka molnen och får alla att äntligen se klart: ”Rökning ÄR farligt!” Eller snarare: ”Rökning kan få tapeterna att lukta lite konstigt och vi (fastighetsbolaget) vill inte betala för nya tapeter när du dör cancerdöden eller flyttar. Och vi är ganska osköna människor som vill att folk ska spionera på varandra för pengar.)

Nikotin-Ninja! Hiiiiiiya! *host*

Ninjasmidig som ni alla vet att jag är, kommer jag utklädd till lyktstolpe, talgoxe, balkongräcke eller något annat passande att spionera på bolmande grannar och rensa upp bland rökarpacket i Sundsvall. Och dessutom bli en jävligt rik ninja på köpet! Frågan är bara var jag ska förvara mina Marlboro lights någonstans i den tajta ninjadressen.

Kommentera

