Bästa kontaktannonserna ever!

Håll i er nu – jag har hittat en kontaktannonstrippel som jag tror är min absoluta favvo hittills. Den är INTE från Dagens Nyheter (eftersom DN hatar kärleken och jag därmed hatar DN).

Nej, nu är det blaskan Lokaltidningen Mitt i Södermalm som levererar. Dessa tre annonser kommer direkt efter varandra i veckans tidning under sektionen ”Man söker man”:

3
Afrikansk kille sökes för diskreta
träffar. Jag är blond, smal och fräsch.

Kommentar: Inga konstigheter. Ärlighet varar längst som min farmor alltid säger. Eller näe vänta lite, jag ska inte blanda in farmor i det här, det blir bara konstigt. Så glöm henne. Anyhoo…

 

2
Svensk kille söker afrikansk, gärna
mörk kille. Din ålder saknar bety-
delse. Själv är jag blond, smal, fräsch,
ärlig och diskret.

Kommentar: …”Vänta lite nu”, tänker ni. ”Det här är ju samma fräscha dude!” Ok, gärna en mörk afrikansk kille, men åldern är oviktig. Hänger ni med? Det är nu det blir intressant…

 

1
Kille söker ung kille för diskreta
träffar. Din hudfärg och nationalitet
saknar betydelse. Själv är jag en
svensk, blond, smal, fräsch, diskret,
ärlig och seriös kille.

Kommentar: Från ”ålder egal och afrikansk” till ”ung och vem fan som helst”. Han må våra fräsch och smal, men diskret det är han fan inte. Kontentan i annonstrilogin: ”Vem du än är – LIGG MED MIG!!!” Och det måste man såklart respektera.

 

Veckans mest sinnessjuka:
Söker dig kvinna som har en stil som
LOs chefsekonom. Du är ganska lång,
spänstig, blond, pagefrisyr, lever
sunt, gärna lite äldre. Jag är 45 år,
normalbyggd, barnfri, trevlig.

Kommentar: Nåt exakt sånt här kanske?

Lena Westerlund, chefsekonom på LO om ni nu ville veta.

Ett svar to “Bästa kontaktannonserna ever!”

  1. lillaslinkan Says:

    Alltså. Jag dör. Av kärlek. Och lycka.

Kommentera

