Oss albinos emellan

Vilken typ är du?

Jahopp, nu ska jag snart göra det igen. Utsätta min stackars kropp för det den både älskar och hatar allra mest – solen. Ni som varit inne här ett tag vet hur det gick senast. Ni miljoner och åter miljoner läsare som dykt upp nu på slutet och missat det hela kan läsa det här och här.

Teneriffa är platsen som ska få njuta av min brännskadade lekamen den här gången. Åh, tänk när brännblåsor och griskärhet blir högsta mode – jag kommer att vara så sjukt eftertraktad! Jag kanske blir centerfold i Albinonytt eller få pryda omslaget på Blek&Het Magazine…om man får drömma alltså.

MEN. Det har kommit in ett tips till GFB-redaktionen som kan förändra livet för yours truly! Man ska tydligen smörja in sig ett par gånger med stark solskyddsfaktor INNAN man åker iväg till monstervärmen (ok +18 grader och risk för regn, men ändå!) och därmed göra huden mer beredd på vad som komma ska. Så nu kommer jag stappla omkring kladdig som ett nyfött föl i ett par dagar fram till att vi åker i hopp om att inte komma hem som ett lilafärgat freak ännu en gång.

Kom gärna med fler solskyddstips kära älskade snyggbruna bloggläsare!

Kommentera

