Granny Canaria

Det obligatoriska stökiga killgänget var såklart på plats.

Jag har aldrig sett så många gamla människor på en och samma gång. Det var helt fantastiskt – dödshostningarna ekade från rummen, lösgommarna glappade vidrigt och hundratals om inte tusentals permanenta kalufser guppade som ett lila hav i hotellobbyn. Det var nästan religiöst, som om vi hamnat bara något kvarter från pärleporten och den sista vilan. Men det stod ju Teneriffa på biljetten? Fnys. Jävla Ving.

Här ser vi Hans från Düsseldorf på Teneriffas beach.

Apropå vandrande döda så läste jag Stolthet och Fördom och Zombies under veckan – skynda och köp! Här är för övrigt hela högen som jag dräpte när jag inte slogs med pensionärerna om persikohalvor och müsli vid frukostbuffén:

Jag läste dock inte spegelvänt som på bilden…även fast det vore jävligt flashigt.

Så fem böcker, ca 26 öl, några (många) påsar chips, ett par dagar av sol, en skock med cigaretter (såklart heeelt ofarliga farmor, om du läser det här) och massor med timmar av extremt skön kravlös ledighet är bara lite av vad som gick ner under resan. Dessutom inte bara i sällskap av tyska brunskrynkliga übergamlingar, utan även av min tjej vilket gjorde det hela ännu lite mer fabulösiskt. När hemresedagen väl kom var det nästan så att man ville sno en av permomobilerna utanför hotellet, puttra bort till pärleporten och tjata sig in förbi dörrvakten. Men no worries, jag pallrade mig motvilligt hem till Sverige igen. Inte så brun kanske, men inte heller speciellt brännskadad…så WIN!

2 svar to “Granny Canaria”

  1. lillaslinkan Says:

    Underbart inlägg, bara.

  2. bermudabenny Says:

    Snällruädå! Vänta du bara – nästnästa inlägg ska ha kontaktannonser i sig, och de är galnare än någonsin! YAY!

Kommentera

