Name that oppressor

Kaddafi? Gaddafi? Khaddafi?

Tidningarna verkar inte helt eniga om hur namnet på diktatorn stavas, men ack jag har en lösning på hur vi ska lösa problemet. Vi kallar honom blott Mr SÅJÄVLASINNESSJUKTSJUKIHUVUDETATTDETNÄSTANBLIRKOMSIKTOMHANINTEDÖDADEOSKYLDIGAMÄNNISKOR.

Tidningsmakarmänniska som jag är så förstår ju att det kan bli ett jobbigt namn att pilla in på löpsedlar och i rubriker, men ärligt talat så skiter jag i det. Nu är det så här det blir. Enhetligt och smidigt.

4 svar to “Name that oppressor”

  1. Máire Says:

    Han är mycket för ledig klädsel….. tycks det mig…Dålig smak eller kanske bara vanlig sinnesförvirring ?

    Máire

  2. frunatmaken Says:

    Jag håller med!

Kommentera

