Sluta spräng bebisar!


Så här går det när man matar kidsen med brost!

Jag halkade precis in på en blogg där man kan lära sig göra ost av bröstmjölk – eller ”brost” som jag gärna vill kalla det. Är det verkligen ok det här? Är det väldigt dåligt av mig att må lite lite jätteilla av att tänka på att få en skiva brost på morgonmackan?

Apropå di så läste jag även om en sprängd bebisfabrik i en kvällstidning nära dig och fick riktigt sjuka bilder i huvudet.

Kan vi snälla sluta spränga ungar i luften och mata dem med bröstglass? Barn äter välling, fingrar och sand, thats it!

4 svar to “Sluta spräng bebisar!”

  1. pauie Says:

    Men åh! Det är väl helt fantastiskt att de spränger bebisar! Sprängda bebisar = färre levande bebisar = färre dryga ungar = färre människor på jorden = färre puckon = mindre överanvändning av naturresurser = mindre miljöförstöring = en bättre värld!

    Min livsfilosofi i en liten ask.

  2. Veronica Berling Filipsson Says:

    Nä… det låter osmakligt. Precis lika osmakligt som att man ammar sitt barn tills de är typ 7 år! (urk!)

    Undrar om de får ”missfall” i dessa bebisfabriker…? Vid felproduktion? (Får underliga scenarier i huvudet)

Kommentera

