Blunda och spring!

Jag tog av mig min tröja igår. Utomhus. Som sig bör så varnade jag såklart alla inom en 100 meters radie för den eventuella skada som tilltaget kunde åsamka syn och tarmsystem. Alla verkade dock ha klarat sig fint i grannskapet och de flesta höll sig på ett sunt behörigt avstånd från min gösmagefärgade och högt osmakliga lekamen.

Fiffigt. Jag skulle göra mörkrosa blommor mot en grisskär bakgrund.

Varje år är det alltid lite spännande att se hur länge jag kan lura mig själv att jag verkligen kan bli brun om jag bara gör på rätt sätt. Än så länge är jag vid gott mod och det är faktiskt flera som sagt att jag ”fått färg”, vilket är ett helt ok omdöme, även fast färgen må vara skinkrosa eller spylila. Min taktik denna säsong, för alla ni miljoner som undrar, är att ALDRIG slarva med lotion OCH använda after sun som tydligen ska vara ett ypperligt sätt att undvika de värsta brännskadorna.

Har ni fantastiska gyllenbruna och snygga varelser några tips på hur jag på något ska nå en något mörkare nyans av beige denna sommar?

GFB står antagligen för hälften av Sveriges solkrämsförbrukning varje år.

Förresten! Här kommer en bonuskontaktannons som jag hittade idag. Fler kommer imorgon förhoppningsvis!

Kvinna 40 år, HIV-smittad, ej bromsmedicin
ännu. Lite problem med psyket, hjärtat på
rätta stället. Ca 160 cm, 75 kg. Vill träffa dig
med liknande egenskaper. Intr. musik, djur, resor.

Kommentar: Allstå, jag må ju vara en cyniker av rang och jag kanske missar någonting här, men wtf?

2 svar to “Blunda och spring!”

  1. Veronica Berling Filipsson Says:

    Hahaha! Du och jag verkar ha samma slags pigment (inga)! Jag har till råga på allt fräknar som enbart väljer att visa sig efter någon soltimme… (inte den fina sortens fräknar heller, utan den som ser högst missanpassad ut).
    Däremot, vad mina erfarenheter talat om för mig, lönar det sig att vara blek längre in på sommaren, dels för att man blir brun när alla andra fjällar av sin färg och ser ut som världskartor och dels för att vi förmodligen löper mindre risk för hud-cancer.

    Tips från coachen (blekast på beachen):
    Använd ingen solskyddsfaktor under 50 SPF om det är skydd mot UVA och UVB
    eller
    använd en solskyddsfaktor som skyddar mot UVA, UVB och UVC, då kan du ha i princip vilken styrka som helst, eftersom den skyddar mot alla sorters strålar från solen.

    Andra tips är att alltid bära huvudbonad, solglasögon och sitta i skuggan. Så lyckas jag med att bli svagt gylden-beige varje sommar (i mina ögon pepparkaks-brun).

    Lycka till! 😉

  2. Lisa Says:

    Oj, jag blev lite sugen på en sådan…. solering. Soltattoo. Solbränna. Oh. Sun Tattoo hette det visst…

Kommentera

