Livet i en askkopp

Jag….ish.

Nej nej, ursäkta dig inte för att du inte känner igen mig. Det är inte så konstigt. För jag förmodar att det är min gyllenbruna bränna, mina svällande muskler och mitt bländvita leende som ömt smeker dina lober och spelar din kärleksdruckna hjärna ett litet kittlande spratt? Hush baby, du behöver inte förklara, jag har den effekten ibland…

Inte?
40 nyanser av rosa?
Spyhink?
Rakblad?

Näe, nu får du fan ge dig, annars slutar jag skriva!

Jag till höger och min bruna reskamrat till vänster.
Livet är bra orättvist.

Fnys. Nåväl. Jag har ju varit på semester som ni kanske vet. I Italien för att vara mer exakt, på Sicilien för att vara ännu lite mer exakt och mest på de eoliska öarna för att vara galet sjukt megaexakt med sugar on top. En av dessa öar hade det dramatiska namnet VULCANO! Ok, fast utan utropstecken då…och inte i versaler eller fetat. Men ändå, man förväntar sig åtminstone lite lava, skälvande mark eller varför kanske inte en liten, liten, liiiten drake?

OBS! Autentisk bild från Vulcano! Alltså, bild tagen av mig
med en kamera från hotellet på ön Vulcano! OBS! OBS!

Men icke. Istället så luktade hela stället äggprutt (sulfat) och var nästan komiskt odramatiskt. Eller ja, en kväll råkade vi få två Beck’s istället för våra beställda Heineken, vilket skakade om oss rejält. Vi klarade dock oss ur det traumat helskinnande och resten av tiden gick mest åt att hänga på öns svarta stränder, smörja in mig med solskyddsfaktor 30, hålla koll på klockan så att jag roterade var sjunde alt var tionde minut och på kvällstid dricka öl och vårda min hud med after sun-medel. En helt vanlig solsemester helt enkelt.

Kommentera

