Operation övertalning

Jag tror ni måste klicka på länken nedan.

Men först lite bakgrundfakta:

• Jag är född i Örebro… *utrymme där ni ska härma dialekten dåligt* …färdig? Bra. Moving on.

• Jag bor i Stockholm.

• I helgen befinner sig min bästa  – nowadays Skånebaserade vän – just i Örebro och ville att jag skulle komma dit.

• Men det kunde jag inte. Det fanns inte tid. Han ville gå ut på Strömpis – stor klubb i stan.

• Men så 18.15 när jag satt på jobbet fick jag den här:

OPERATION ÖVERTALNING

• 19.02 satt jag på tåget till Örebro.

2 svar to “Operation övertalning”

  1. julle Says:

    aaaww, vilket hjärta hade inte smällt och velat åkt hem när man fått en sån fin låt !

    (fast han borde träna lite på textskrivningen kanske? men å andra sidan så innehåller låten ” fest hos mange” ungefär lika många ord, kanske därifrån han fick inspiration)

Kommentera

