Sliced & diced

10.30. Jag välter en hel kopp kaffe i sängen och det ser nu ut som jag kissbajsat på mig. Rejält. Hur gör man förresten rent en bäddmadrass?

10.50. Jag smäller igen kylskåpsdörren. Tänker inte på att jag gjort i ordning en tallrik fil med müsli som jag ställt på kanten till kylskåpet. En blåbär/lingon/russin/nötmix-bomb exploderar och en härligt kladdig sörja letar sig ner längs kylskåpsdörren och ner mellan golvplankorna.

Resterande timmar av min lediga måndag har gått till att inte välta saker, att röra mig i slowmotion av säkerhetsskäl och till att undvika all slags mat (som tydligen är livsfarligt). Ja, och så har jag ju varit hos plastikkirurgen.

Happy thoughts, happy thoughts, HAPPY THOUGHTS!

Under typ tre månaders tid har jag nämligen haft ett horn i pannan. ”Fettknöl” insisterar läkarna på att kalla den, men jag är fullständigt övertygad om att det är något Luciferaktigt som ligger bakom. Anyhoo, bort skulle den och jag fick tid 19.30 hos något slags silikontutt- och fettsugsställe på Östermalm som tydligen även kunde ta hand om djävulshorn. Ta helvetiskt mycket betalt kunde de också.

”Det är min första dag efter semestern så jag kan vara lite skakig” sa läkaren, skrockade förnöjt åt sin lustighet och körde in skalpellen i mitt huvud. På riktigt så var det en svettpöl på den papperskyddande britsen efter att han var klar med mig. Men jag var äntligen böldfri. Traumatiserad och med fula stygn + fula plåster i plytet. Men böldfri!

Kommentera

