Dansa på min grav

Min mamma dog ju för typ ett år sedan.
Äh, se inte så förvånad ut – jag skrev ju till och med om det här.

Hursomhelst så är det inte speciellt smart att kolavippa på hösten. För när man väl har kilat om hörnet, fått en kista runt sig, eldats upp, lagts i en kruka och till slut fått ett nice jordhål att relaxa i så är det i tjäle i marken. Vilket betyder att man inte får en gravsten förrän långt senare.

Idag granskade jag och en kollega gravstenskatalogen och passade på att planera lite för våra egna minnesstenar. Personligen vill jag ha en staty av mig i själv i helfigur. Gärna någon slags flådig fontänannordning också. I själva verket ska ALLA pengar jag har när jag dukar under gå till min grav – den ska vara pimpigast av samtliga på kyrkogården! Oj, vad mina efterlevande kommer att bli förbannade. Men samtidigt, de kan ju alltid spela tv-spel, åka karusell, rida ponny, ta en espresso eller något annat trevligt som min grav har att erbjuda när de kommer och besöker mig.

2 svar to “Dansa på min grav”

  1. Amanda Says:

    I hear ya! Har du varit på Père Lachaise i Paris? Magnifika kryptor och monument. Jag vill ha en krypta stor nog för en vampyr att bo i.

Kommentera

