Oh no you DN’t!

Jag jobbar som ni kanske vet med tidningsform och har gjort så på en hel del blaskor sedan 5-6 år tillbaka. Bland annat på Dagens Nyheter som äntligen har fått tummen ur och gjort om sin layout. Lite tråkigt att den ser ut som en kombo mellan Metro och ett reklamblad för Jysk, samt är i stort sett oläsbar, men ändå – A for effort!

MEN. Och då menar jag ett stort jävla jätte-MEN. Typ så här stort:


Nu har det nämligen kommit till min kännedom att Dagens Nyheter INTE kommer att publicera fler kontaktannonser i och med den nya formen. EVER! De sista freaksen var tydligen med i tidningen den 13 september – min födelsedag för övrigt, som säkert kärlekshatar-DN visste och ville ge mig ett sista sadistiskt smakprov på vad jag aldrig någonsin ska få se igen!

Jag är faktiskt lite pissed off på riktigt. Jag hade till och med hoppats lite på att annonserna skulle börja publiceras på söndagar igen som på den gamla fina tiden, men nejdå – nu ska väl nån jävla Volvo, Dressman-slipover eller blåbärsyoghurt pryda den förbannade sidan istället. Har SvD kontaktannonser? Va? Va!? Isåfall byter jag direkt. DIREKT!

2 svar to “Oh no you DN’t!”

  1. Therése Says:

    What?! Det var det fräckaste.. Fy på sig DN, fy!

  2. Sofie Says:

    LAND har kontaktannonser och du kan ju tänka dig deras kaliber. Dock så är väl det också det enda läsvärda i tidningen om du inte bor just på landet och är intresserad av potatisodling och felskapta kalvar.

Kommentera

