En älgjävel över älvjäveln

Fy fa-a-n vad skönt det är att vara tillbaka på bloggen igen! Jag tror att den är bra för mig på något sätt. Renande liksom. Lite som revaxör, laxermedel eller nässkölj – inte helt roligt varje gång, men shit vad skönt det är efteråt. Och för att inte tala alla trevliga människor man får träffa i både bloggvärlden och på mage- och tarmcentrum!

Well hello there!

Hursomhelst. Ett ställe som inte är speciellt skönt att vara tillbaka ifrån är Hälsingland. Eller ja, Ljusdal då för att vara exakt. Där jag var under påsken alltså. Jag tror tamefan att jag ska bli Ljusdalsbo på heltid! Tänk ba: skjute älg, bryte arm, dräpe varg, dricke sprit och samtidigt vara i en miljö så in i helvetes jävla vacker att man nästan blir förbannad!

ARGH!

Påskens citat på after-angling (ja, du läste rätt) på pub med utsikt över Järvsö (var så god se bild ovan), mellan yours truly i duffel/skjorta/fintröja och ung asfull helt underbar bekants bekant i skoterdräkt, jobbarkeps och med en lösprilla stor som Bjart (samhälle utanför Ljusdal): ”Ser du där bortanför skogen? Där sköt jag kalvfan. Sen drog jag älgjäveln över älvjäveln.”

Tack Ljusdal för att du finns, och tack alla snälla Ljusdalskompisar med familjer för att jag fick hänga med er. Nästa gång ska jag ta med er till Örebro. Det kommer ni inte att gilla alls.

Till startsidan

Kommentera

