KroatJA!

Stackars er!

Har ni haft myror i brallan och fjärilar i magen i flera dagar nu? Sniglar på ögonen eller kanske tomtar på loftet? Har spänningen varit outhärdlig och längtet alldeles enormt fantastiskt gigantiskt fabulösiskt?! ”Men åh! När ska han behaga smeka mina lober med sitt finurliga ordböjeri!?” tänkte du kanske på ett ungefär?

Nehe. Men jag tänker ändå skriva lite om den kommande Kroatienresan. Och så ä dä mä dä.

Jag och gänget redo för avfärd. WOHO!

Många kan ju känna att åka på solsemester till Kroatien i en fuckin buss i miljarder mil med 45 släktingar (eller ja 30 släktingar + ca 15 släktvänner) i tio dagar kan vara en aning ångestladdat, ren tortyr eller möjligen en näradödenupplevelse. Men inte jag – HELL NO! Jag känner bara peppen. På riktigt alltså. PEPPEN! Jag tror att det kommer att bli hur great som helst att få hänga med människorna som jag träffade alldeles för sällan när jag var yngre (läs: noll år till typ nyss).

Den stora frågan är vem som får finplatsen.

Men den här upplevelsen måste ju på något sätt förevigas. Om jag känner vissa familjemedlemmar rätt så kommer det garanterat att hända oförutsedda saker på den här resan, och då känns det som min skyldighet att föra det vidare till bloggens miljontals läsare. Jag borde ju egentligen ha ett helt filmteam med mig, göra en dokumentär om hela grejen, skapa pakter och starta intriger mellan kanske en plastmormor från Skåne och kusinbarn i Västmanland. Men jag antar att lite text här på GFB får räcka.

Oj vad jag kommer att tjata om den här resan från och med nu. Håll i er.

Inget kan stoppa oss! (Förutom bristen på solskyddsfaktor 50+)

Till startsidan

Kommentera

