Sminka och crosschecka mig hårt!

Jag och några kompisar kollade på SM-finalen i hockey igår. Mitt intresse är sådär, men en sak fascinerar onekligen. Just det, behåringen. Det i ansiktet för att vara exakt. Vad heter det nu? Hm. Just det ja, skägget! Har lite svårt att komma ihåg eftersom jag är 31 år och FUCKINGSLÄTSOMENBARNRÖV! *hytter bittert med näven mot ALLA!*

Buttface.

Anyhoo. När man har en obehårad porslinsnuna som moi, så är det såklart extra intressant det där med skägg. Kanske är därför jag fastnat för Game of Thrones. Eller så gillar jag bara roliga dvärgar, halshuggningar, bröst i varannan scen eller drakkvinnor. Antagligen en kombo. Ivarjefall, under slutspelet i hockey så sparar oftast alla spelare någon slags ansiktsbehåring tills laget åker ur slutspelet. Igår var det alltså final. Fatta mycket hår. FATTA!

Var är dvärgen och drakkvinnorna!?

Frågan dök upp: ”Vad är snyggast: slutsspelsskägg eller slutspelsmustasch?”. Debatten blev naturligtvis hätsk och smockorna låg i luften. Men innan mustaschfetischisterna gav sig på skäggförespråkarna så la jag in ett tredje alternativ.

SLUTSPELSSMINK

Ju längre laget är kvar i slutspelet, desto hårdare ska de sminkas inför varje match. Mascara, ögonskugga, rouge, you name it! Shit vad jag skulle börja kolla på hockey då. Och i finalen, då är det all in som gäller – lösögonfransar, farligt mörkröda läppstift, något slags tandsmycke kanske och såklart våfflat hår. Tänk alla barriärer som bryts, alla normer som får sig en törn och tänk framförallt vad fantastiskt roligt det kommer att vara att titta på!

Semifinaldeltagare nästa år?

Till startsidan

Kommentera

